VIATGE BERLÍN

Aquest any, l'alumnat de 4t d’ESO que fa l’optativa d’alemany ha anat de viatge a Berlín.

A les 7:00 del matí de diumenge dia 2 de desembre, vam anar amb autobús cap a l’aeroport del Prat per agafar l’avió direcció a Berlín. Aquí començava la nostra gran aventura. Un autocar ens va deixar davant la porta de l’alberg i tot seguit vam anar a fer un tomb pel centre de Berlín. Quan vam arribar davant del Reichtag (Parlament d’Alemanya) tots ens vam quedar impressionats: és un edifici de grans dimensions, molt bonic a nivell arquitectònic i preciós de veure. Després de contemplar aquell gran edifici ens vam dirigir cap a la Porta de Brandenburg on aquest monument separava les dues alemanyes durant la guerra freda. Després de donar un tomb per la Plaça París vam anar cap a l’alberg.

El dilluns a les 9:00, sortíem de l’hotel per dirigir-nos cap al museu de la Topografia del Terror, però abans havíem de fer una parada en un monument dedicat a l’holocaust jueu. Aquest monument estava format per cubs de ciment col·locats ordenadament en línies rectes on hi havia un espai d’un metre entre cada cub. L’arquitecte d’aquest monument volia reflectir la sensació que van sentir els jueus durant la Segona Guerra Mundial. Vam tenir l’oportunitat d’entrar-hi i mentre ens anàvem endinsant en el cor del laberint, els cubs anaven augmentat d’altura i senties una sensació “claustrofòbia” i et senties atrapat. Tot seguit vam anar cap al Museu de la Topografia del Terror on hi estaven exposades imatges de la Segona Guerra Mundial, Berlín bombardejada, tortures dels jueus i polítics del partit nazi. Sota de cada foto havia una mica d’història amb alemany, però també amb anglès. A continuació vam pujar a la torre de telecomunicacions de Berlín, és una torre de 368 metres i des d’on es veu tota la ciutat. Finalment vam anar a un dels museus de la Illa del Museus, el Museu Pérgamo. Aquest és un dels museus més important de la ciutat on ens mostra diferents entrades arquitectòniques d’edificis de diferents cultures, escultures, estructures i art grec i àrab. Un cop finalitzada la visita vam marxar cap a l’alberg.

El dimarts a primera hora, ens va venir a buscar una guia que ens faria una visita per el camp de concentració de Sachenhausen. Aquest camp està a Oranienburg, un poble que es troba al costat de Berlín i es va construir a inicis de la Segona Guerra Mundial. En aquest camp hi van haver més de 160.000 presoners on més de 30.000 van morir per la cambra de gas i la resta van morir per desnutrició, cansament pels treballs forçats o tortures. Al 1945 els soviètics es van apoderar del camp i van aconseguir salvar 3.000 malalts que els nazis no s’havien emportat durant la Marxa de la Mort. Els soviètics van utilitzar el camp per tancar-hi nazis amb l'objectiu de matar-los posteriorment. Van arribar a empresonar a 60.000 persones i a matar-ne 12.000. Durant la visita vam poder veure forns crematoris i la forma de les càmeres de gas. També vam visitar un museu del mateix camp on estaven exposades fotografies i tortures de Sachenhausen. A continuació vam anar a un centre comercial anomenat Sony Center, on vam provar la cervesa alemanya, i finalment vam anar a veure l’interior de la cúpula del Reichtag.

Dimecres al matí, vam agafar el metro per anar a veure les restes del Mur de Berlín. Vam veure les diferents pintures del costat comunista pintades en el mur, formant la East Side Gallery. Un cop acabat el recorregut ens vam dirigir cap a un carrer comercial.

Dijous al matí, vam creuar un parc molt bonic i vam anar a un gran monument. Aquest monument estava format per una gran columna on a d’alt hi havia una Estàtua d'un àngel d'or. Vam tornar a l’alberg per recollir les maletes i finalment vam dirigir-nos a l’aeroport. El viatge..., el portarem sempre dins el cor!!!