VIATGE DUBLÍN

El passat dia 3 de febrer, els alumnes de primer de Batxillerat vam anar de viatge, organitzat pel departament d’anglès, a Dublín.Vam sortir de Vilafranca a les 6.45 del matí per agafar l’avió a l’aeroport del Prat a les 11.00h. El trajecte va durar dues hores aproximadament.

Un cop arribat a Dublín vam pujar a un bus que ens va portar fins al centre de la ciutat. Allà, vam tenir el primer contacte amb la ciutat i la gent, i vam poder passejar per el centre on hi havia bastant ambientat. Quan van ser les sis, vam tornar a pujar la bus i ens va portar a un pàrquing on ens esperaven les famílies, que prèviament ens havien assignat, per portar-nos a les nostres cases per quatre dies. Cadascú va anar amb la seva família i es va instal·lar a la casa.

El dia següent, tots ens vam llevar d’hora per anar a l’escola. Cada matí anàvem a una escola pública de Dublín i ens feien classes professores d’aquella mateixa escola. Estàvem separats dels alumnes d’allà però els veiem al pati i a l’hora de dinar. Quan acabàvem les classes i dinàvem, anàvem amb els nostres professors a visitar diferents coses. Moltes vegades per desplaçar-nos vam haver d’agafar el metro, ja que la ciutat és bastant gran.

Vam visitar els llocs i monuments més característics i importants de la ciutat, l’estàtua de Molly Malone, Grafton St, el Trinity Collage, la platja, The Spire...vam tenir estones lliures per passejar per els carrers comercials, vam anar a un pub i l’últim dia, abans d’anar a l’aeroport vam anar a un centre comercial.

Així que la tarda del 6 de febrer, vam agafar l’avió direcció Barcelona a les 18.00h. Quan vam arribar a Vilafranca eren quarts de deu de la nit, i estàvem tots molt cansat. Ens van recollir les nostres famílies i l’endemà, al ser divendres, vam tornar a la rutina.

Realment, l’estància se’ns va fer curta, ja que quatre dies són molt poc, però els vam aprofitar al màxim. Cada dia a les 9.30 començaven les classes, però a les 18.00h o 19.00h ja havíem de ser a casa per sopar. Un dels inconvenients i diferències més grans era aquesta, el menjar d’allà és diferent, i amés sopen molt d’hora i dinen poc. A més a més, al anar-hi al hivern, allà feia més fred que aquí, fins i tot un dia pel matí va caure aigua-neu, la pluja és més freqüent i això combinat amb una mica de vent, va fer que més d’un es refredés.

Però malgrat el temps i el fet d’haver-nos de llevar d’hora, vam passar uns dies genials a Dublín, tant amb els companys, com amb els professors, com amb les famílies que ens van acollir. I tots tenim moltes anècdotes divertides i molts bons records d’aquest fantàstic viatge!